Pazaryeri Entegrasyonu Nedir ve Nasıl Yapılır? admin 11 Mayıs 2022
Pazaryeri Entegrasyonu Nedir ve Nasıl Yapılır?

E-Ticaret günümüzde fazlasıyla kullanılan pazaryerlerinin başında gelmektedir. Hemen her gün yeni bir e-Ticaret mağazası açılmaktadır ve bu mağazalar pazaryerleri doğrultusunda internet üzerinden satışlarını yapmaktadır. Satıcı firmalar pazaryerlerindeki mağazalarını yönetebilmek ve satışları kolaylaştırmak için pazaryeri entegrasyonu tercih etmektedir. Pazaryeri entegrasyon yönetimini daha kolay hale getirebilmek için bazı firmalar hizmet sunmaktadır. Pazaryeri entegrasyon firmaları ile anlaşan satıcılar e-Ticaret üzerindeki mağazalarını yardım alarak yönetebilir. E-Ticaret için günümüzde pek çok pazaryeri bulunur. Oldukça popüler olan bu platformlarda doğru şekilde yer alabilmek için entegrasyon firmaları hizmet sunmaktadır. Özel entegrasyon firmalarıyla anlaşma sağlayan kişiler satışlarını doğru ve eksiksiz şekilde hazırlayabilir. Hangi ürünün, ne zaman ve nasıl satılacağı pazaryeri entegrasyonu sayesinde kolay ve hızlı bir şekilde ayarlanabilir.

Pazaryeri Entegrasyon Nedir?

Dijitalleşen dünya ile birlikte alışverişlerin fizikinin yanında online olarak da yapılmasına imkân sağlanmıştır. Pek çok pazaryeri şirketi satıcılara internet üzerinden mağaza açabilme imkânı sağlamıştır. İşletmeler satış yapabilmek için pazaryerlerini tercih edebilir. Tercih edilen pazaryeri ile e-Ticaret sitelerinin doğru olarak çalışmasını sağlamak için pazaryeri entegrasyonu kullanılmaktadır. Pazaryeri entegrasyon sistemi hizmeti satıcı ile anlaşma yapılan firmalar tarafından verilir. Bu entegrasyon sayesinde firmanın satışları, sipariş süreci ve e-Ticaret adımları kolay bir şekilde yönetilebilir. Entegrasyon hizmeti veren yerler bu hususlarda satıcılara yardımcı olmaktadır. Bundan dolayı internet mağazacılığı kullanan satıcıların pazaryeri entegrasyon programı kullanması oldukça önemlidir. Çift yönlü olarak da tercih edilebilen entegrasyonlar sayesinde e-Ticaret firmalarının siteleri ve pazaryeri mağazalarının anlaşmalı bir şekilde çalışmasını sağlar. Bu bakımdan entegrasyon seçen kişilerin çift yönü kapsayan türleri tercih etmesi önem arz eder.

Pazaryeri Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Tamamıyla online olarak alıcı ve satıcıların bir araya geldiği ortamlara pazaryeri adı verilmiştir. Günümüzde pazaryeri olarak hizmet vermekte olan pek çok kuruluş bulunur. Satıcılar bu kuruluşlarda yerlerini alarak müşterilerine ulaşabilmektedir. Pazaryeri entegrasyonu ile mağaza sahipleri satış yapmak için kullandıkları mecraları birbirine bağlayabilir. Pazaryeri entegrasyonu farklı mecralar arasındaki iletişimi sağlar ve yazılımları sayesinde platformlar arasındaki verileri düzenler. Pazaryeri entegrasyon yazılımı alarak işletmeler satışlarını daha düzenli hale getirebilir. Yazılım hizmeti veren yerle ortak çalışmalar yapılır ve satışların geliştirilmesi amaçlanır. Özellikle farklı platformlarda yer alan mağazalar entegrasyon yazılımları sayesinde tüm yerlerdeki stok miktarlarını ve para akışını takip edebilir. Pazaryerlerindeki mağazalar tek yönlü entegrasyon firmalarını tercih ederse pek çok adımı manuel olarak halletmek zorundadır. Ancak çift yönlü entegrasyon alan mağazaların tüm işlemleri otomatik olarak yapılır. Çift yönlü entegrasyon ile kategori eşleştirmesi ürün aktarımı iptal ve iade yönetimi, fiyat yönetimi, sipariş yönetimi, kargo yönetimi ve fatura yönetimi hizmeti alınabilir. 

Pazaryeri Entegrasyonu Kullanmanın Avantajları

Pazaryeri entegrasyon siteleri ve yazılım hizmeti veren firmalarla anlaşan mağazalar satışlarını daha hızlı ve güvenli hale getirebilir. Özellikle çift yönlü entegrasyonun tercih edilmesiyle birlikte satışlarda gereken tüm detaylar firma tarafından hazırlanır. E-Ticaret pazaryeri entegrasyonu sayesinde pazaryerindeki kategori eşleşmeleri yapılır. Ayrıca ürün ve stok adetlerinin detayları verilerek takip yapılması da sağlanır. Bu durum birden fazla platformda satış yapan mağazalar için oldukça önemlidir. Yazılım hizmeti veren firmalar satıcıların tüm mağazalardaki stoklarını denetler. Entegrasyon firmaları iptal ve iade sürecini de yönetmektedir. Bu bakımdan mağazanın ekonomik olarak gerilememesi adına iptal ve iade aşamaları düzenli olarak kontrol edilmelidir. Ayrıca entegrasyon şirketleri üzerinden mağazanın fiyat yönetimi, sipariş yöntemi, kargo aşaması ve faturalar hızlı bir şekilde yapılabilmektedir.