e-Arşiv admin 5 Ocak 2022

e-Arşiv

e-Fatura mükellefi olmayan işletme ya da nihai tüketicilere; e-belgelerini elektronik olarak iletebilirsiniz.
Şubelerinize Özel e-Arşiv

e-Arşiv programı ile eğer birden fazla lokasyon üzerinden e-arşiv işlemleri gerçekleştiriyorsanız çok basit bir şekilde tanımlama ve aktivasyon işlemlerini gerçekleştirebilir, şubelere göre gelen ve giden e-arşiv faturalarınızı kontrol edebilirsiniz.

Size Özel e-Fatura

e-arşiv programı ile firmanıza ait e-arşiv faturalarının görsel tasarımını Orka ’ya yaptırabilir ve e-faturada yer alması gereken özel alanlarınızı ekleyebilirsiniz.

Transfer

Diğer Yazılımlardan e-fatura transferi e-Arşiv programı ile başka veya özel bir yazılımda hazırlanmış olan e-faturaları Excel, SQL Direkt bağlantı ve Dış transfer metoduyla Orka muhasebe programına transfer edebilir, gönderim ve imzalama işlemlerinizi hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Entegratör Seçenekleri

e-Arşiv programı ile Orka’nın alt yapı bağlantısını sağladığı ve her geçen gün bünyesine kattığı entegratör firmalar arasından kendi tercihlerinize en uygun olanı seçebilirsiniz.Teknik tanımlama ve aktivasyon işlemleri ile uğraşmadan hızlı bir şekilde e-arşiv fatura gönderip alabilirsiniz.

e-Arşiv Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Türkiye’de özellikle 2010 sonrasında kullanımına başlanan birçok elektronik dönüşüm uygulaması bulunmaktadır. Bu uygulamalar, ticaret dünyasında bulunan firmalar için birçok kolaylığı ve avantajı da beraberinde getirmektedir. e-Arşiv de bu uygulamalardan birisidir ve e-Arşiv uygulamasından yararlanarak dijitalleşmenin beraberinde getirdiği bu avantajları elde etmek mümkündür. Firma sahiplerinin e-Arşive dair merak ettiği çeşitli soruların yanıtı bu yazımızda yer almaktadır

Faturalar geçmişte kağıt formunda basılarak firma ve müşteri arasında ticari ilişkiyi temsil eden bir belge olarak kullanılmaktaydı. Günümüzde ise elektronik formata dönüştürülen faturalar, e-Fatura halinde müşteriye ibraz edilmekte. Bu uygulamada, firma tarafında arşivlenmesi ve muhafaza edilmesi gereken 2. nüsha ise e-Arşiv olarak tanımlanabilir. Bir e-Dönüşüm uygulaması olarak Gelir idaresi Başkanlığı tarafından muhafaza ve ibrazı zorunlu kılınan bu formatın kullanılabilmesi için firmanın aynı zamanda e-Fatura kullanıyor olması gerekmektedir. e-Arşiv fatura, elektronik fatura uygulamasında kayıtlı olan taraflar için oluşturulan faturalar haricinde oluşturulan faturalardır. Vergi Usul Kanunu’nun 433 numaralı tebliğine uygun olarak düzenlenmesi gereken bu fatura, 2. nüsha olarak muhafaza edilir. Bu bilgiler, e-Arşiv fatura nedir sorusunun genel yanıtı olarak düşünülebilir. E-Arşiv işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi içinse bir sonraki başlıkta ele alınan aşamalar takip edilmelidir.

Bir firmanın e-Arşiv fatura kesebilmesi için izleyebileceği farklı yöntemler mevcuttur. Bunun için ilk etapta kesin olarak e-Fatura uygulamasına kayıtlı olunması gerekmektedir. Ardından bu yöntemlerden tercih edilen izlenerek e-Arşiv giriş aşamasına geçilebilir.

  • Şirketler isterlerse Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından aktif edilen portaldan yararlanmak suretiyle e-Arşiv fatura işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bunun için e-Arşiv portal üzerinden gerekli giriş yapılarak dijital ortamda işlemleri sürdürebilirler.
  • Şirketler tercihen kendi e-Arşiv fatura işlemlerini gerçekleştirebilmek adına entegrasyonlarını kendileri yapabilirler. Bunun için ilgili uygulamanın geliştirilmesi gerekmektedir. Uygulamanın Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından onayı sonrasında e-Arşiv portal giriş işlemi yapmadan, kendi entegrasyonu üzerinden ilerleyebilme imkanına sahip olan şirketler, bu uygulama üzerinden ilerlediklerinde şirket içerisinde ayrı bir birim oluşturma gereksinimi duyabilirler.
  • Şirketler, e-Arşiv fatura kesebilmek için özel entegratör desteği de alabilirler. Bu yöntem ile ilerlendiğinde ise şirketin herhangi bir uygulama geliştirmesi veya yazılım yatırımı yapması gerekmemektedir.

Şirketler, zaman ve maliyet tasarrufu açısından özel entegratör aracılığı ile e-Arşiv e-Fatura sistemine geçmeyi tercih ettiklerinde elde edecekleri çeşitli avantajlar vardır. Burada, firmalara sunulan bulut sistemi bu avantajlardan birisidir. Bu sistem sayesinde, firmalar e-Arşiv faturalarını internet ve mobil cihaz bulunan her ortamda kesebilme imkanına sahip olurlar. Geçmişte şirketlerin yaşadığı en önemli sorunlardan birisi faturaların reddi ve iptali konuları olmaktaydı. Bu işlemler kağıt üzerinde iken veya elektronik olsa dahi şirket kontrolündeyken kanunlara uyum gereği hem zaman alabilmekte hem de kafa karıştırabilmekteydi. Özel entegratör aracılığı ile bir yazılım kullanıldığında ise e-Arşiv fatura özelindeki tüm işlemler çok pratik bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir. Özel entegratör ile ilerlendiğinde, e-Arşiv fatura iptal ve kabul işlemlerini de tek bir arayüz üzerinden kolayca gerçekleştirmek mümkündür. Üstelik kapsamlı hizmet sağlayan bir özel entegratör ile çalışmayı tercih ettiğinizde şirketinizin logosu ve kaşesi de e-Arşiv faturaya eklenebilmektedir. E-Arşiv özelinde yanıt aradığınız tüm sorulara ve destek ihtiyacınıza da özel entegratör ile çalışmayı tercih ettiğinizde yanıt bulabilirsiniz.

Siz de şirketinizin ticarette bir adım öne geçmesi, maliyetlerinin azalması ve çeşitli yönlerden tasarruf edebilmesi için Orka ile iletişime geçebilir; e-Arşiv özelinde ihtiyacınız olan tüm konularda profesyonel destek alarak güvenle faaliyetlerinizi sürdürmeye devam edebilirsiniz.

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

    SİZİ ARAYALIM
    FİYAT LİSTESİ
    FORMU DOLDURUN
    SİZİ ARAYALIM