e-Mutabakat admin 5 Nisan 2022

E-Mutabakat

E-Mutabakat Nedir?

E-mutabakat kurumsal firmaların işlemlerini kolaylaştıran ve muhasebe departmanlarına avantaj sağlayan dijital çözümler arasında sayılır. 2008 yılında yürürlüğe girmiş olan 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 148, 149 ve Mükerrer 257'nci maddeleri ile verilen yetkiye göre 6666 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin ilgili bildirim formuyla; mal ve hizmet satışlarının Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Bs) ile bildirilmesi zorunluluğu bulunur. E-mutabakat sistemi bu yasal yükümlülüğü daha kolay uygulanabilir bir hâle getirmeyi amaçlar. ‘’E-mutabakat nedir?’’ sorusu temel olarak bu şekilde yanıtlanabilir.

Geleneksel yöntemlerde mutabakatlar kâğıda basılarak imzalanıyor, fotokopisi alınıp kargolanarak arşivleniyordu. Bu durum hem doğaya zarar veren hem de zamanı değerli kullanmaktan uzak bir yöntemdi. Yeni nesil çözümler sunan e-mutabakat online olarak kısa sürede tamamlanarak tarafların işlemlerini hatasız olarak yapmasına imkân sağlar.

Şirketler arasındaki borç alacak ilişkilerini, cari hesapları yönetmeyi sağlayan e-mutabakat, işlemlerin kontrol edilmesini kolaylaştıran bir uygulamadır. Özel programlarla çalışan e-mutabakat, basit ve pratik bir uygulama olarak tercih edilir. E-mutabakat yasal bir zorunluluk içermemesine rağmen firmaların avantajı için kullanabilecekleri özellikleriyle öne çıkar. Mail, telefon ve faks yoluyla onay almaktan kurtaran bu dijital çözüm sistem üzerinden e-mail ya da SMS ile bile gönderilebilir.

E-Mutabakat Nasıl Yapılır?

E-mutabakat; cari hesapları, BA ve BS bildirimlerini online olarak yapmanız için kullanabileceğiniz bir uygulamadır.
Bir veya birden fazla firmayla çalıştığınızda hesaplarını kolaylıkla takip ve kontrol etmeniz için avantajlıdır.
Şirketinizi e-mutabakat sistemine geçmek için gerekli başvuruları yaptıktan sonra uygulamayı aktif bir şekilde kullanabilirsiniz.
E-mutabakat yapmak için sistemde tercihlerinizi belirlemeniz gerekir. Mutabakatta yer alması gereken bilgiler; cari hesap, bildirim alış ve bildirim satış olarak sıralanabilir.
İstediğiniz mutabakat listesine açıklama bilgilerini yazıp şahıs ya da firmayı seçebilirsiniz. Formda bulunan bilgileri değiştirme, ekleme ya da farklı bir formu gönderme gibi pek çok işlem yapabilirsiniz. E-mutabakat formunu faks, SMS ya da maille iletebilirsiniz.
E-mutabakat sayesinde firmaların karşılıklı olarak mal alım ve satış işlemlerini zaman ve iş gücü kaybı yaşamadan tamamlayabilirsiniz.

Orka ile E-Mutabakat Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Orka e-mutabakat sistemiyle firmanızın rekabet ortamında hızla ve sorunsuz bir şekilde ilerlemesine destek olur. Finansal takiplerinizi minimum hata payıyla yaparak kusursuzca yürütmenize katkı sağlar. Her sektördeki işletmenin değerlendirebileceği e-mutabakat avantajları şu şekilde sıralanabilir;

E-mutabakat firmaların hesaplarını kontrol etmesini kolaylaştırır. Olası hatalardan dolayı yaşanabilecek hukuki süreçlerin oluşmasına engel olur.
Cari hesapların kâğıda dökülmesi, imzalanması, kargolanması gibi süreçlerin yaşattığı zaman ve iş kaybını azaltır.
Arşivleme gibi iş yükü oluşturan ve uzun süren durumlara gerek kalmaz. Sisteme işlenen veriler otomatik olarak kayıt altına alınır. İstenirse gereken değişiklikler yapılabilir.
Muhasebe programları sayesinde güvenli veri paylaşımı olanağına sahip olursunuz.
İş hayatının mevcut yüklerini azaltmasına yardımcı olan sistem, insan kaynaklı hata payını minimum seviyeye düşürür.
Raporların izlenmesini, kontrolünü ve takibini ölçeklendirilebilir bir hâle getirir.
Telefon görüşmesi, onay alma süreçlerine ve bu konuda uzun zaman kaybetmeye engel olur.
Cari hesaplarda veri bütünlüğü sağlamasının yanında farklı para birimleriyle çalışabilmesini kolaylaştırır.
SMS/mail yoluyla gönderilen formlarla e-mutabakatlar kısa sürede onaylanabilir.
Gerektiğinde hatırlatma mailleri göndererek işlerin hızlandırılmasını sağlayabilirsiniz.
Hem müşteri hem de satıcı cari hesap hareketlerini aynı anda görüntüleyebilir.
Bakiye, borç ve alacaklar farklı sayfalarda takip edilebilir.
Mutabakat raporlarının sistem üzerinden takip edilmesi, kontrolü gibi işlemlere olanak sunar.
İşletme maliyetlerini de azaltan bir uygulama olarak dikkat çeker.

E-Mutabakat Nasıl Kullanılır?

İşletmelerin hesap defterlerinin uyumlu bir şekilde hazırlanmasını sağlayan e-mutabakat sistemi firmalar için muhasebe işlemlerini daha hızlı bir hâle getirir. E-mutabakat sistemine giriş yaptıktan sonra ilgili firmanın bilgilerini farklı şekillerde görüntüleyebilirsiniz. Uygulamanın sağladığı avantajları değerlendirerek kontrollerinizi daha kısa sürede bitirebilirsiniz. Bilgileri sisteme bir defa giriş yaptığınızda excel tablosunun ilgili bölümlerine işlenir. Böylece tablo hazırlamak için ekstra vakit kaybetmezsiniz. Verileri dilediğiniz zaman görüntüleme ya da e posta olarak iletme şansınız vardır. E-mutabakat sayesinde firmalarla ilişkileriniz şeffaflaşır. Her iki tarafta dilediği zaman verileri analiz edebilir. Alacak ve verecek dengesini sağlamak kolay olur. Muhasebe servisinin iş yükünü azaltan e-mutabakat hesaplar üzerinde anlaşma sağlanması açısından da önemlidir. Anlaşma sağlanamayan durumlarda ekstreleri çıkartarak bilgi kontrolü yapabilirsiniz. Böylece sorunların daha çabuk çözülebilmesini sağlarsınız.

E-Mutabakatın Özellikleri Nelerdir?

E-mutabakat firmaların hesaplarını kontrol altında tutmak, alacak ve borçlarını takip etmek gibi özellikleriyle ilgi gören bir uygulamadır. Buna ek olarak e-mutabakatın özelliklerine şunlar eklenebilir;

Hesap açıklarının belirlenmesi ve gerekli yerlere mesaj yoluyla bilgi verilmesi için kullanılabilir.

E-mutabakat sistemi üzerinden firmalara not yazılabilir.

Birden fazla işletmeyle çalışan firmaların işlerini aynı yerden takip edilmesine olanak sunar.

Mutabakat onay ve dönüş süreçlerini daha kısa sürede tamamlamak için avantaj sağlar.

Muhasebe kayıtlarını düzenlemek ve firma ilişkilerini yönetmek açısından pratiktir.

İmzalı ve kaşeli gönderilen evraklar sayesinde işlemler yasal bir süreç içinde tamamlanır.

Mobil erişim sayesinde verilere dilediğiniz yer ve zamanda ulaşım sağlayabilirsiniz.

E-Mutabakatı Kimler Kullanabilir?

E-mutabakat verilerini online olarak saklamak isteyen firmaların tercih edebileceği bir sistemdir. Mutabakat süreçlerini dijital ortamda tutarak verimliliklerini artırmak isteyen ve yeni nesil çözümlerle şirketini güncellemeyi hedefleyenlerin beklentilerini karşılar. Firmaların alacak ve verecek konularında mutabakat yapmasını kolaylaştıran e-mutabakat sorunsuz bir işleyiş isteyenler için avantaj sağlar. Sistemde kayıt altına alınan bilgiler veri güvenliği ve hizmetlere ulaşım açısından da faydalıdır.

E-Mutabakatla Yapabilecekleriniz Nelerdir?

E-mutabakat kapsamında yapabilecekleriniz arasında; mutabakat süreçlerinizi hızlandırma ilk sırayı alır. Sistem anlaşmazlıkların çözülmesi, onaylanan işlemlerin görüntülenmesi ve diğer süreçleri takip etmek açısından pratiktir. Mutabakat amacıyla gönderilen mektupların ulaşıp ulaşmadığını kontrol ederek gerekenleri yapabilirsiniz. Firmalar arasında oluşan hesap farklarının tespitini yapmak için ekstrelere bakabilirsiniz. İşletmenizin logosunu, formunu ve tablosunu kendi isteklerinize göre ekleyerek kişiselleştirme olanağınız da mevcuttur. İletişim kurmakta zorlandığınız ya da ulaşamadığınız firmalara hatırlatma maili göndererek bilgi alabilirsiniz.

Neden E-mutabakat Kullanılmalıdır?

E-mutabakat iş yerinde verimlilik sağlayan bir uygulama olarak da öne çıkar. Veri girişlerinin hızlanması ve raporların hazırlanması sırasında süreçleri başarıyla yönetmenize destek olur. Ekstra donanım, yedekleme ve güncelleme gibi maliyetlerden uzak bir uygulama olarak kullanabilirsiniz. Sadece tek bir ekran üzerinden işlemlerinizi tamamlama ayrıcalığına sahip olursunuz. E-mutabakat sistemine entegre olmanız çok kolaydır. İnternet olan her yerden mutabakatlarınızı kontrol edebilir ve istediğiniz işlemi yapabilirsiniz. Şirket dışında olduğunuz zamanlarda da işlerinize devam etmeniz mümkündür. Güncel verileri girmek ve mutabakatların durumunu öğrenmek için sisteme giriş yapmanız yeterlidir. Firmaların aynı anda kullanabileceği sistem sayesinde zaman kaybetmezsiniz. Doğaya ve çevreye dost e-mutabakat sistemiyle kâğıt kullanımını azaltmaya katkıda bulunabilirsiniz. Böylece işletmenizin doğa dostu çözümleri benimsemesine yardımcı olabilirsiniz. Şirketinizi yeni nesil dijital çözümlerle tanıştırmak ve işlerinizi daha pratik hâle getirmek amacıyla Orka Bilgisayar’ın iletişim formunu doldurarak göndermeniz yeterlidir. Alanında uzman satış ve pazarlama ekibinden sistem hakkında detaylı bilgi ve fiyat talebinde bulunabilirsiniz.

Size nasıl yardımcı olabiliriz? Teklif almak ve iletişime geçmemiz için formu doldurun.
Yükleniyor