Son yıllarda birçok alanın dijitalleşme süreci ticari hayatı da doğrudan etkilemiştir. Klasik anlamda bilinen pazar yerleri artık internet dünyasında yer almaya başlamışlardır. Küçük veya büyük ölçekli iş sahipleri internet ortamında e-ticaret pazar yeri platformları sayesinde ürünlerini satma imkanına sahip olmuşlardır. Her geçen gün birçok firma bu platformlarda kendilerine yer bularak veya ticarete atılmak isteyen yeni girişimciler bu yerleri tercih ederek e-ticaretin gelişmesine büyük ölçüde katkı sunmaktadırlar.
E-Ticaret Platformu Nedir?
E-ticaretin kapalı çarşısı konumundaki e-ticaret Pazar yeri üçüncü şahıslar tarafından birbirinden farklı birçok satıcının bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş online alışveriş noktalarıdır. Bazı pazar yerleri tek bir ürün üzerine satış yapan kullanıcıları bünyesine dahil ederken bazı platformlar çok daha geniş kapsama sahiptirler. Bu Pazar yerleri satıcı ve alıcıyı birbirleriyle buluşturan ve bu alışverişi güvenli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlayan platformlardır. E-ticaret için gelinen son noktalardan biri olan pazar yerleri fatura düzenlenmesi ve satış takibi gibi ticari durumları da derinden etkilemiştir. Bu yeni sisteme adapte olmak için muhasebe entegrasyonuna sahip olmanız gerekir.
E-Ticaret Pazar Yeri Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
Hacmi hızla büyüyen e-ticaret ve bu platformlara katılarak satışlarını arttıran kullanıcılar aynı şekilde dijital muhasebe programlarına da ihtiyaç duyarlar. Satılan ürünlerin faturaları bu ticaret sistemiyle birlikte e-ticaret entegrasyonu yapmaları neredeyse mecburi hale gelmiştir. Ayrıca sipariş sürecini ve stok takibini sorunsuz ve kontrollü bir şekilde yapmak için bu sisteme duyulan ihtiyaç her geçen gün daha da artmaktadır. İşletme sahipleri, iki yönlü entegre sistemleriyle hem kendi e-ticaret firmalarını hem de katıldıkları pazar yeri platformunu senkronize bir biçimde kullanabilecekler. Bu sayede kategori eşleştirmesi, ürünlerin doğru aktarılması, fiyatlandırma, müşterilerin istediği iptal ve iade süreçleri, kargo ve fatura yönetimini sorunsuz bir şekilde yapabileceklerdir. Bu sayede hem müşteri memnuniyetine olumlu bir katkıda bulunacak hem de ticari akışınızın daha güvenli ve hızlı bir şekilde devam etmesini sağlayabileceksiniz. Bu entegrasyon sistemiyle eş zamanlı olarak tüm girdi ve çıktılar sizin sadece bir tık uzağında olacağınızdan işinizden uzak kaldığınız durumlarda işi kolayca takip edebilme şansına sahip olacaksınız.
E-Ticaret Pazar Yeri Entegrasyonu Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
Ticari hayatın büyük bir kısmı son dönemde internet ortamında sürdürülmektedir. Özellikle e-ticaret kavramıyla birlikte hızlanan alışverişlerin takibi eskiye göre zorlaşsa da entegrasyon programları sayesinde hızlı ve kolay bir takip sürecine sahip olacaksınız. Özellikle alışverişin en önemli belgesi olan fatura da e-ticaret ile birlikte e-fatura olarak daha farklı bir biçime evirilmiştir. Hem satış faturalarını hem irsaliye faturalarını kolayca yönetebilmek istiyorsanız entegrasyon sistemleri sizlerin yardımına koşacaktır. Vergilendirme ve KDV düzenlemeleri satışların artmasıyla birlikte daha da zorlaşır. Özellikle e-fatura veya e-belge düzenlemelerinin yaygın olduğu bu dönemde mali müşavirinizle olan ilişkinizi kolaylaştıracak Pazar yeri muhasebe entegrasyonu; hızlı raporlama ve düzenleme seçenekleri ile bu sürecin eksiksiz ve hızlı tamamlanmasına olanak verecektir. Ayrıca bu sistemde e-arşiv fatura düzenlemesi yapabilir, müşterilerinize gönderebilirsiniz. İşleriniz büyüyüp farklı pazarlarda satış yaparken kafa karışıklığını önleyen bu sistem sayesinde Pazar yeri raporlamaları yaparak aylık ve dönemlik bilançolarınızı kontrol edebilirsiniz. Özellikle günlük gelir gider tabloları iş takibi konusunda size büyük yardımı dokunacaktır. Fatura ve belge arşivleme özelliği ile müşterilere veya kurumlara özel bölümler hazırlayarak denetimi daha sıkı hale getirebilir, düzenli bir çalışma sistemine sahip olabilirsiniz. Ayrıca stok takibi ile tedarik sürecini sorunsuz yönetirsiniz.