e-Defter Saklama Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
Orka e-Defter Saklama; Orka’nın yeni geliştirdiği, e-Defter uygulamasına yönelik, saklama ürünüdür. Bu uygulamada, sadece e-deftere ait bilgi ve dosyalar, Orka sunucularında saklanmaktadır.
Defterlerin bulut ortamında imzalanmasını sağlar .
e-defter mükellefi olan firmaların, mali mühür kullanmadan defterlerini imzalama imkânı sunar.
Ayrıca Orka e-Defter saklama kullanıcıları, program içerisinden e-defter başvurularını internet vergi dairesine otomatik olarak gönderip, başvuru süreçlerinde hız kazanacaklardır.
Evet
e-Defter Saklaması hizmeti satın aldığınız firmalar için “Orka” Uyumlu Yazılım firmasına, e-defter gönderim muvafakatnamesi vermeniz yeterlidir.
e-Defterler daha önce olduğu gibi “Mali Mühür veya e-imza” kullanılarak gönderilmeye devam edilebilir.
Hayır.
E-Defter oluşturma ve gönderim işlemleri, kullanıcının kontrolünde hazırlanmaya devam edecektir.
e-Defter gönderiminin Orka tarafından yapılması istenirse; defter gönderim paketi, ayrıca satın alınabilir.
Hayır.
e-Defter gönderiminde oluşan XML’ler şema / şematron kontrollerinden sonra mali mühür ile imzalanıp gönderilir.
Ana modül ekranında sağ üst köşede bulunan e-Satış butonuna tıklayarak, ekran üzerinden tüm mükellef ve firmalarınız için saklama hizmeti satın alabilirsiniz.
Hayır!
Oluşturulan defterlerin saklanması, sadece Orka E-defter Saklama uygulamasını satın alan kullanıcılar için otomatik gerçekleştirilecektir.
Evet!
Satın alınmış yılların defterleri saklanacaktır.