KEP Nedir? Kimler KEP Kullanabilir? KEP’in Faydaları admin 17 Mayıs 2022
KEP Nedir? Kimler KEP Kullanabilir? KEP’in Faydaları

Ticaret günümüzde hem dijital hem de fiili olarak farklı alanlarda yapılabilmektedir. Özellikle dijitalleşme ile birlikte elektronik ortamlarda yapılmaya başlanan ticaretin güvene alınması için çeşitli sistemler kullanılır. Bu sistemlerin başında kayıtlı elektronik posta gelir. E-Ticaret yapan herkesin kullanması zorunlu olan KEP sistemi sayesinde alıcı ve satıcı arasındaki tüm e-posta işlemleri kayıt altına alınmaktadır. Ticarette dijitalleşmenin artmasıyla birlikte kayıtlı elektronik posta nedir gibi sorular sıklıkla gündeme gelmektedir. KEP sistemi ile gönderici ve alıcıya dair bilgiler kayıt altına alınır. Ayrıca gönderi zamanı ve gönderinin değiştirilememesi de kaydedilir. Bu sayede herhangi bir uyuşmazlık durumunda hukuki işlemler için KEP kullanılabilir. KEP sistemine kaydedilen tüm detaylar hukuki olarak geçerlidir. Sistemdeki bilgiler 20 sene kadar depolanır. Sistem içerisinde gönderi zamanı, alıcı ve satıcıya dair kimlik bilgileri, teslim edilme zamanı, okunma zamanı ve içeriğin tamamı görülebilmektedir.

Kayıtlı Elektronik Posta Özellikleri

Ticaretle uğraşan kişiler KEP ne demek sorusuna yanıt arıyor. KEP, uzun adıyla kayıtlı elektronik posta sistemdir. KEP sisteminde gönderici ve alıcıya dair kimlik bilgileri bellidir. KEP sistemi oldukça güvenli bir sistemdir. Sistemde kullanılan elektronik imza gerçek kişiliği garanti altına alır. Kep ile yapılan işlemlerde içerik bütünlüğü korunur. Yalnızca parmak izi tutulur. Gönderiye dair detayların tutulması KEP sistemi nedir sorusuna yanıt olarak verilebilir. Sistemdeki gönderilerin gönderilme, okunma, teslim zamanlar değiştirilemez. Gönderilerin teslim ve okunma damgası ile sisteme kaydedilir. Karşı tarafın KEP ile veriyi almasından sonra, karşı tarafın birey olması durumunda 7 iş günü, kurum olması durumunda ise 5 iş günü içinde tam tebellü, yani bu belgeyi aldığı, okuduğu ve anladığı hükmünde geçerliliğe sahip olur. Kep sayesinde resmi ve ticari yazışmalar daha hızlı bir şekilde yapılabilir. Siz de KEP adresi nedir sorusunu araştırarak hem ticari hem de resmi işlemlerini güven altına alabilirsiniz.

Kimler KEP Kullanmalıdır?

E-Ticaret yapan gerçek veya tüzel kişilerin KEP kullanması gerekmektedir. Ayrıca anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin elektronik olarak tebligat yapması gerekir. Kayıtlı elektronik posta sisteminde yer alan bilgiler kanunen geçerlidir. Herhangi bir anlaşmazlık durumunda delil olarak kullanılabilecek KEP kayıtları sayesinde güven sağlanabilir. KEP adresi nasıl alınır merak konusu olmaktadır. KEP adresi devlet tarafından yetkilendirilen kurumlara başvuru yapılarak alınabilir. KEP başvuru işlemlerinde bireysel, tüzel ve kamu kurumlarınca müracaat yapılabilir. Başvuru şekline göre hazırlanması gereken belgeler değişiklik göstermektedir. Kanunlara göre KEP, noter kapsamında, elektronik senet ve tebellüğün gerçekleştiğine dair hâkim yorumuna gerek duyulmayan kesin bir delil olarak tanımlanmıştır. Bu bakımdan KEP adresi alma işlemlerini tamamlayan kişiler yasal güvence alına alınır.

KEP Nerelerde Kullanılır?

Kayıtlı elektronik posta tebligat, ekstre, talimat, ödeme emri, bildirim, ihtar, ihbar, mutabakat, sözleşme, sipariş, poliçe, dilekçe, duyuru, teklif, sipariş, resmi ve özel kurumlarda İK süreçlerine bağlı özgeçmiş işlemleri ve müşteri şikayetlerinin alınması gibi pek çok alanda kullanılabilir. Başvuru işlemlerini tamamlayan kişiler KEP giriş ile sisteme girebilir ve tüm yazışmalara dair detaylara ulaşabilir. Dolandırıcılığı önleme adına elektronik ticaret kapsamında da kullanılan sistem ile KEP üzerinden fatura iptali yapılabilir. Faturaya dair bilgilendirme ve yazışmalar sistem üzerinden kaydedilerek güvenle yapılabilir. KEP başvurusu yapan kişilerin yıllık olarak fiyat ödemesi gerekir. Fiyatlar yıllık depolama alanı büyüklüğüne göre değişiklik göstermektedir. KEP fiyatları arasından kendinize uygun olan depolama alanını tercih ederek seçim yapabilirsiniz. KEP hesabı nedir veya sisteme dair merak ettiğiniz detaylara Orka üzerinden ulaşabilirsiniz. Orka’nın e-çözümlerinden biri olan KEP sistemine katılarak, iş süreçlerinizi daha hızlı ve güvenli bir şekilde yapabilirsiniz.