İşletmelerin vergilendirilmelerinde önemi olan beyanname gelişen teknoloji ile online ortamda kontrol edilebilen bir belge olma özelliği taşıyor. E-devlet sistemi ile şirketler kendilerine sunulan beyannameleri kontrol edebiliyor.
Beyanname Sorgulamak için Hangi Uygulamalar Kullanılır?
Beyanname sorgulama nasıl yapılır sorusunun cevabı Ticaret Bakanlığının uygulamaları şeklinde verilebiliyor. Şirketler, beyanname numarası ile kolayca bu belgelerin sorgulamasını yapabiliyor. Ayrıca farklı beyanname türlerine göre e-devlet sisteminden ilgili alanları bularak da beyanname sorgulamasını yapabilme imkanınız bulunuyor. Örneğin gümrük beyannameleri için bir sorgulama yapabilmek için e-devlet üzerinden bu kelimeleri yazmanız yeterli olacaktır.
Çevrimiçi Beyanname Sorgulamanın Faydaları Nelerdir?
Çevrimiçi beyanname sistemi ile işyerinizden ve evinizden size gönderilen vergi beyannamelerinin sorgulamasını yapabiliyorsunuz. İlgili sorgulama ekranına beyanname numarasını yazarak veya karekodu okutarak beyannamenin detaylarına ulaşabilirsiniz. Beyanname kontrollerinizi oldukça kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Kağıt israfını önleyebilir, ödemeniz gereken vergi beyannamelerini tek bir dosyada bilgisayarınızda toplayabilirsiniz. İşletmeler için zamanla bir gider kalemi haline gelen posta ve kargo maliyeti e-beyanname sayesinde büyük ölçüde azalır.
Vergi daireleri genellikle birçok kişinin gitmekten hoşlanmadığı alanların başında geliyor. E-beyannamenin yaygınlaşması sayesinde bilinen vergi daireleri kalabalığı büyük ölçüde azalma yoluna gitmiştir. Ayrıca e-beyanname ile devletin vergi toplama ve vergi çıkarma yükü de önemli ölçüde azalmıştır.
E-Beyanname Uygulamasından Kimler Yararlanabilir?
Beyannamelerin elektronik ortamdan gönderilmesi uygulaması tam otomasyona geçmiş vergi dairelerine verilecek beyannameleri kapsamaktadır. Bu sayede size iletilen vergi beyannamelerini elektronik ortamda kolaylıkla gözlemleyebilirsiniz. E-beyanname uygulaması başta avukatlar, noterler, özerk kuruluşlar, serbest muhasebeciler, ve kamu kurumları olarak sıralabilir,
E-Beyannameye Nasıl Başvuru Yapılır?
Elektronik beyanname göndermeye aracılık yetkisi almak isteyen mükellefler Elektronik Beyanname Gönderme Aracılık Yetkisi Talep Formunu eksiksiz bir şekilde doldurarak bağlı bulundukları vergi dairesine bizzat, tüzel kişilik şeklinde faaliyette bulunanların ise kanuni temsilcilerinin müracaat etmeleri gerekmektedir. Mükelleflerin ise söz konusu uygulamadan yararlanabilmesi için, bağlı bulundukları vergi dairelerine Elektronik Beyanname Gönderme Talep Formunu doldurarak müracaat etmeleri gerekmektedir.
E-beyanname Olarak Hangi Beyannameler Gönderilebilir?
- Katma Değer Vergisi 1
- Katma Değer Vergisi 2
- Katma Değer VERGİSİ Tevkifatı
- Özel Tüketim Vergisi
- Muhtasar Beyanname
- Noter Harçları Vergisi
- MEP İştirakçileri Kurumlar Vergisi
- Banka Muameleleri Vergisi
- Sigorta Muameleleri Vergisi
- Damga Vergisi
- Özel İletişim Vergisi
- Şans Oyunları Vergisi
- Yıllık Gelir Vergisi
- Kurumlar Vergisi Mükellefleri için Geçici Vergi
- Gelir Vergisi Mükellefleri için Geçici Vergi
- Kurumlar Vergisi
- BA Formu
- BS Formu
- Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu Kesintisi
- Araçları Muayene Yetkisi Verilen Gerçek ve Tüzel Kişilerce Ödenmesi gereken Hazine Payına İlişkin Bildirim
gibi beyannameleri şirketler elektronik ortamda oluşturabilir ve gönderebilir. Bu beyannamelerin büyük çoğunluğu vergi olduğu için vergi dairesinin web sitesinden vergilerinizin kontrolünü yapabiliyorsunuz. E-beyannameler sayesinde aylık ve yıllık vergi ödemelerinizi daha düzenli hale getirebilirsiniz.