KEP ile E-Ticaret İşlemlerinizi Güvenle Tamamlayın admin 17 Mayıs 2022
KEP ile E-Ticaret İşlemlerinizi Güvenle Tamamlayın

Kayıtlı elektronik posta gönderici ve alıcı ile ilgili kimlik bilgilerinin yer aldığı, gönderi tarihi ve içeriğinde değişikliğin yapılmadığı, herhangi bir uyuşmazlık halinde hukuki olarak geçerli sayılan elektronik posta sistemidir. Kısa adı KEP olan kayıtlı elektronik posta, alıcı ve satıcı arasında alışverişin gerçekleştiği tüm alanlarda kullanılabilmektedir. Tüzel veya gerçek kişiler tarafından işletme sahibi sıfatıyla kullanılabilen KEP sistemi, büyük kolaylıklar sağlamaktadır.

Günümüzde alışverişin en kolay yöntemlerinden olan elektronik ticaret kapsamında da kayıtlı elektronik posta sistemi kullanılabilir. e-Ticaret üzerinden satış yapmak isteyen kişiler ve işletmeler kayıtlı elektronik posta nedir sorusunun cevabını bilmelidir. Müşteri ve satıcı arasındaki tüm kayıtların tutulduğu sistem hukuki olarak geçerlidir. Bu sayede herhangi bir anlaşmazlık durumunda KEP sistemine kayıtlı bilgiler yoluyla gerekli yasal başvurular yapılabilir. KEP kullanarak e-Ticaret işlemlerinizi daha güvenli bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

e-Ticarette KEP Sistemi

Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler ile birlikte internet üzerinden online olarak alışveriş yapabilmek mümkün hale gelmiştir. Hemen herkesin sıklıkla kullanmaya başladığı elektronik ticaret sisteminde alıcı ve satıcı arasında güven olmalıdır. Her iki taraf arasındaki güven ortamının sağlanabilmesi için dijital çözümler üretilmektedir. Dijital çözümler kapsamında kayıtlı elektronik posta sistemi hayata geçirildi. KEP başvuru işlemlerini tamamlayan tüzel veya gerek kişilerin alışverişlerindeki tüm bilgileri kayıt altına alınır. Bu sayede elektronik ticaretin yapıldığı alanlarda evrakta sahtecilik ve dolandırıcılık gibi olumsuz durumların önüne geçilir. KEP güvenli bir elektronik posta sistemidir. Sistem üzerinde kullanılan elektronik imza kişinin kendisi olduğunu garanti etmektedir. Kayıtlı elektronik posta sistemi yasalar ile desteklenmektedir. Günümüzde e-Ticaret yapmak isteyen herkesin KEP adresinin olması gerekir. Bu nedenle elektronik ticarette rol almak isteyen kişilerin KEP sistemi nedir sorusunun cevabını bilmesi oldukça önemlidir. KEP ne demek, nedir, nasıl alınır gibi sorular merak edilirken e-Ticaret üzerinden satış yapan tüm işletmeler sistemi kullanmaya devam etmektedir.

e-Ticarette KEP Kullanmanın Avantajları

Kayıtlı elektronik posta sisteminde gönderici ve alıcı ile ilgili detaylara yer verilmektedir. Bu sistemde klasik e-postadan farklı olarak gönderilme zamanı, postanın okunup okunmadığı, üzerinde değişiklik yapılıp yapılmadığı gibi tüm detaylara verilmektedir. KEP adresi alma işlemlerini tamamlayan kişilerin gönderilerinin kaydı tutulmaktadır. Gönderinin alıcıya iletilmesi esnasında yapılabilecek tüm değişikliklere dair kayıtlar tutulur. Bu kayıtlar hukuki olarak delil niteliğinde gösterilebilir. Bu sayede gönderilen postanın inkarı veya belgede sahtecilik gibi durumların önüne geçilebilir. E-ticaret kullanan kişilerin merak ettiği konuların başında KEP hesabı nedir sorusu gelir. KEP hesabı elektronik ticarette de geçerliliğini koruyan ve alıcı ve satıcı arasındaki e-postaların kaydedildiği bir sistemdir. Oldukça güvenli olan bu sistem sayesinde yasal olarak geçerli güvenli, hızlı ve kolaylıkla gerekli yazışmalar yapılabilir. Sistem ile pek çok işlem yapılabilir. KEP üzerinden fatura iptali sistemin sağladığı en önemli avantajlardan bir tanesidir. 

KEP Adresi Nasıl Alınır?

KEP adresi alabilmek için öncelikle Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarından herhangi birine müracaat etmek gerekir. Başvurular sırasında bireysel, tüzel ve kamu kuruluşlarına göre belgeler hazırlamak gerekmektedir. Kanunlara göre e-Ticaret üzerinden satış yapan işletmelerin KEP kaydının olması gerekir. KEP adresi nedir, hangi bilgiler yer alır gibi sorular işletme sahipleri tarafından araştırılıyor. Bireysel ve tüzel kişiler için oluşturulan KEP adresleri farklılık gösterir. Başvuru yapan kişiler gerekli bilgiler ile KEP giriş işlemlerini yapabilir. Sistemde elektronik postalara dair tüm detaylara ulaşmak mümkündür.

KEP başvurularında fiyatlar depolama alanına göre değişiklik gösterir. KEP fiyatları yıllık depolama alanının büyüklüğüne göre belirlenmektedir. Günden güne gelişen elektronik çözümlerin destekçisi olan ORKA ile KEP sistemini kullanabilirsiniz. Orka’nın e-çözümler kapsamında sunduğu KEP ile elektronik ticaret işlemlerini hızlı ve güvenli bir şekilde halledebilirsiniz.