E-İhracat Yapacaklar için Başlangıç Rehberi admin 27 Haziran 2022
E-İhracat Yapacaklar için Başlangıç Rehberi
e-ihracat nedir

E-İhracat Yapacaklar için Başlangıç Rehberi

 

Gelişen ve büyük bir hız kazanan dijitalleşme ile birlikte ticaret de büyük ölçüde internete taşınırken, artık yalnızca yerel pazarda değil küresel pazarda da yer alarak satış yapmak kolaylaştı. Hal böyle olunca da birçok kişi e-ihracat nedir ve nasıl yapılır sorusunu sormaya başladı. Türkiye’den dünyanın diğer ülkelerine ürünlerini veya hizmetini satmak isteyenler için hazırladığımız bu içerikte genel çerçevesi ile e-ihracatı ve bu yolculuğa başlayanların izlemesi gereken çeşitli temel adımları ele alacağız. Siz de yazımızı okuyarak bu alanda yapmanız gerekenleri öğrenebilirsiniz.

 

E-İhracat hakkında bilinmesi gerekenler

Artık e-ticaretin büyük bir popülerlik kazanması ile beraber hayatımıza da yaygın olarak giriş yapan e-ihracat, klasik ihracatın ötesinde dijital olarak ihracat yapılmasına işaret etmektedir. E-ihracat nedir dendiğinde, e-ticaret sitesi aracılığıyla Türkiye dışındaki bir ülkeye satış yapmak denilebilir. İnternet üzerinden yapılan yurt dışına satış işlemi sonucunda elektronik ihracat işlemi gerçekleşmiş olur. İhracat yapan firmalar için işlemlerin dijitale taşınmasında da e-ihracattan bahsedilir. Bu alandaki ihracat işlemleri ilgili olarak da çeşitli düzenlemeler bulunmaktadır. Bunlardan birisi “mikro ihracat” olarak tanımlanır. Mikro ihracatta, KDV hariç fatura bedeli maksimum 15 bin Euro ve yük ağırlığı 300 kg’dan az olan ürünlerin satışı söz konusudur. ETGB ile gerçekleştirilen bu ihracat modelinde işleyiş tıpkı kargo firması mantığındadır. Bu türde yapılan satışlarda gümrük işlemlerinden muaf olunmaktadır.

 

E-İhracat işlemlerine başlarken

 Eğer siz de gerçekleştirdiğiniz ticari işlemleri dijitale taşımak ve e-ihracat yapmak istiyorsanız öncelikle bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Dilerseniz var olan sitenizi geliştirebilir ya da hali hazırda ihracat yapan platformlara dahil olarak satış için kendinize bir alan edinebilirsiniz. Bu alanlara giriş yaptığınıda, klasik e-ticaret mantığında olduğu gibi ürünleriniz dijital ortamda satışa açılır ve yabancı uyruklu tüketiciler bu alanlardan ürünlerinizi satın alabilir. Yurt dışına e-ticaret sürecinde hangi yolu seçerseniz seçin potansiyelinizi geliştirmek için oluşturacağınız stratejiler büyük bir önem taşır. Eğer sıfırdan başlamayı düşünüyorsanız bu durumda da yine klasik ticarete girişte olduğu gibi bir şirket kurmanız zorunludur. Bu, yapacağınız faaliyetlerin resmi olarak kayıt altına alınıp takip edilebilmesi için gereklidir ve ayrıca vergilendirmelerinizde de bu kayıtlar esas alınır. E-ihracat yapabilmek için ister anonim veya limited ister şahıs şirketi kurabilirsiniz. Satışlarınızı yurt dışına yapacak olsanız da izlenecek olan prosedürler yurt içindeki kurallarla birebir aynıdır ve süreç tamamen benzer şekilde ilerler.

 

E-Ticaret sitesi kurarak yola çıkmak

 Eğer bir e-ticaret altyapısı kurarak bu alanda satışa başlamaya hazırlanıyorsanız bu durumda klasik formatı izlemeniz yeterlidir. Domain, hosting ve tasarımınız tamamlandıktan sonra ürünlerinizi platformunuza ekleyerek satışa açabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken şey e-ihracat Türkiye dışında ülkelere satış amaçlı olduğundan, sitenizin satış yapacağınız ülke veya ülkelerin tüketicilerine yönelik bir dil ve tasarıma sahip olmalıdır. Ayrıca para birimi ve pazar ile ilgili verilerde de bu alanlara yönelik düzenlemeleri gözetmeniz, araştırma yapmanız önem taşır. Bu noktada hazır sistemlerden de yararlanabilirsiniz. Bu sistemler, farklı ülkelerde sitenize giriş yapıldığında ilgili bölgenin diline ve para birimine göre görüntüleme yapılmasını sağlar.

Artık satış yapma aşamasına geldiğinizde ve geleceğinizi belirleyecek adımları atmaya başlayacağınız zaman diliminde e-ihracat ne satılır sorusu aklınıza gelebilir. Bu tamamen sizin satış yapmayı hedeflediğiniz kitle, ülke ve sizin hangi alanda uzman olduğunuzla ilgilidir. Bundan dolayı da öncelikle çok kapsamlı bir araştırma ve analiz yaparak stratejilerinizi belirlemeniz, ürün gamınızı netleştirmeniz, pazarlama tekniklerine iyi bir şekilde hakim olmanız gerekmektedir.