
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından oluşturulan e-Bildirge portalı, iş verenlerin sigortalı olarak çalıştırdığı personellerine ait prim bilgilerini internet üzerinden vermeleri ve bildirimlerine ait tahakkuk bedellerini otomatik olarak veya internet bankacılığı yoluyla ödeyebilmeleri için oluşturulmuş bir sistemdir.
İş veren üçten fazla sigortalı personel çalıştırıyorsa personellerinin sigorta prim bilgilerini e-Bildirge yoluyla iletmek zorundadır. Ancak personel sayısı üçten az ise e-Bildirge portalını isteğe bağı olarak kullanabilir.
Personel sayısı üç ve e-Bildirge portalını kullanmayan iş yeri personel sayısını arttırdığı zaman takip eden ayda e-Bildirge bildirmek zorundadır.
İş yeri e-Bildirge uygulamasını kullanabilmek için Sosyal Güvenlik Kurumu şubelerinden yapacak olduğu başvurudan sonra sgk.gov.tr adresinden e-Bildirge uygulamasına giriş yaptığında tescilli iş yerini ve tanımlı e-Bildirge şifrelerini ekranda görebilir ve buradan şifrelerini alabilirler.
Aldığımız kullanıcı kodu ve şifresiyle e-Bildirge sistemine giriş yapıyoruz. Gelen pencerede “Kullanıcı Adı”, “Sistem Şifresi”, “İşyeri Şifresi” ve “Güvenlik Anahtarı” doldurularak aylık prim ve hizmet belgesi giriş ana menüsü ekranına ulaşılıyor.